دلنوشته ها

هر آنچه که شما بخواهید

دلنوشته ها

هر آنچه که شما بخواهید

با صحنه ها بدرخشید...

  • ۰
  • ۰

تجهیز سالن همایش

به طور معمول برای تجهیز کردن سالن همایش به این گونه سوال ها بر می خورید که چگونه می توان یک سالن همایش را تجهیز کرد؟ از مهم ترین نکاتی که در تجهیز کردن سالن همایش باید به آن توجه نمود، به چه چیزهایی می توان اشاره کرد؟  توجه و اهمیت دادن به موضوع صدا چه تاثیراتی در تجهیز سالن همایش دارد؟  برای روند تجهیز کردن یک سالن همایش چه چیزهایی تاثیرگذارند؟

برای داشتن یک سالن همایش خوب و مناسب در ابتدا باید برنامه ریزی داشت و با پاسخ دادن به سوالاتی که مطرح کردیم می توانید در فکر ساختن و ایجاد یک فضا به عنوان سالن همایش باشید.

به هر حال شما در ابتدای کار به مشکلات و سوالاتی بر خواهید خورد که امروز بچه های تحریریه  شرکت مبلمان اداری آدینا تصمیم دارند تا با شما خوانندگان عزیز در مورد موضوع تجهیز سالن همایش، مواردی را به اشتراک بگذارند.

بیشتر بخوانید " تجهیز سالن همایش | همه نکات اساسی که باید در مورد طراحی یک سالن همایش بدانید "

 

برای داشتن درک دقیق از همه چیز بهترین کار این است که به گذشته برگردید و چیزهایی را که برای رسیدن به بهترین نتایج، لازم و ضروری است را در نظر بگیرید.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/1-min.jpg

 

در این مقاله به سه جزء کلیدی، برای داشتن طراحی مناسب سالن همایش اشاره خواهیم کرد.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/2-min.jpg

 

تجهیز کردن یک سالن همایش به معنی داشتن یک فضای اختصاصی برای موسیقی، فیلم، همایش و کنفرانس است.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/3-min.jpg

 

به طور معمول همه ما در بسیاری از زمان ها و جهات مختلف، زندگی های متفاوتی داریم.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/4-min.jpg

 

اگر طراحی یک سالن همایش به درستی انجام شود، قطعا می تواند محل منحصر به فردی که همه را کنار هم جمع می کند، باشد.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/5-min.jpg

 

از انواع مبل اداری آدینا دیدن کنید.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/6-min.jpg

اگر افرادی به طور منظم و مداوم به سالن همایش، تئاتر و یا سینما بروند؛ این تنها به این معناست که طراحی سالن از لحاظ تجهیزات و اجرا کاملا اصولی و مناسب انجام شده است.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/7-min.jpg

 

برای داشتن حس خوب و بهترین تجربه برای مردمی که در سالن همایش شما حضور می یابند، لازم و ضروری است که با رعایت اصول طراحی اعم از صدا، تصویر و نور و ... سالن خود را به بهترین شکل از لحاظ تجهیز و زیبایی در نظر بگیرید.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/8-min.jpg

 

طراحی سالن همایش و سالن کنفرانس

امروزه در تمامی شرکت های موفق، فضایی به سالن کنفرانس یا همایش اختصاص داده می شود.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/9-min.jpg

 

برگزاری جلسات مهم شرکت ها و اجتماع مراجعین جزء کارکردهای اصلی این سالن است که سبب اهمیت بسیار زیاد آن می شود.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/10-min.jpg

 

بیشتر افراد برای پیشبرد اهداف خود از جلسات و گردهمایی های مختلفی بهره گرفته اند.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/11-min.jpg

 

در گذشته این گونه جلسات به صورت مهمانی های مختلف برگزار می شد و رفته رفته تمامی افراد به این نتیجه رسیدند که برای این گونه جلسات و تصمیمات مهم باید مکانی را در نظر گرفت.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/12-min.jpg

 

بیشتر بخوانید " اصول طراحی سالن کنفرانس و همایش، چگونه یک سالن کنفرانس مناسب داشته باشیم؟ "

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/13-min.jpg

 

مکان هایی که از آن ها می توان به تماشاخانه، آمفی تئاتر ها اشاره نمود.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/14-min.jpg

 

امروزه این مکان ها به سالن های کنفرانس، همایش؛ سینما و سالن های کنسرت ارتقا یافته اند.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/15-min.jpg

 

در ادامه به مراحل تجهیز و طراحی سالن های همایش، کنفرانس، آمفی تئاتر، سینما و کنسرت خواهیم پرداخت.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/16-min.jpg

 

در گذشته سالن های همایش و کنفرانس معمولا به شکل سنتی طراحی می شدند.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/17-min.jpg

 

امروزه سالن های سنتی جای خود را به سالن های مدرن و کلاسیک داده اند.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/18-min.jpg

 

در دکوراسیون سالن های مدررن و کلاسیک علاوه بر سبک دکوراسیون، مسائل فنی و سایر ضوابط هم دستخوش تغییرات شده است؛ اعم از سیستم های صوتی و تصویری، نورپردازی سالن، تاسیسات الکتریکی و مکانیکی، مبلمان اداری، مسائل مربوط به آکوستیک کردن سالن، دیوارپوش و کفپوش ها و ....

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/19-min.JPG

با توجه به مواردی که گفته شد می توان با رعایت اصول دکوراسیون، یک فضای زیبا با طراحی منحصر به فردی داشت.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/20-min.JPG

 

تاثیر صدا در سالن همایش

از اصلی ترین قسمت های تجهیز کردن سالن همایش می توان به موضوع صدا اشاره نمود.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/21-min.JPG

 

صدا یا صوت نوعی انرژی و ارتعاشی است که توسط حس شنوایی انسان درک میشود.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/22-min.jpg

 

مسأله صدا و صدابرداری در طراحی انواع سالنهای همایش نقش بسیار مهمی را ایفا میکند. صدا در سالن همایش میتواند تمامی طرح و انواع برنامهها را تحت تأثیر خود قرار دهد.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/23-min.jpg

 

یک سیستم صوتی مناسب موجب صرفه جویی در زمان، ایجاد نظم در جلسات و مراسمات، ارتباط بهتر بین سخنرانان و مدیران جلسه خواهد شد.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/24-min.jpg

 

از آنجا که ایجاد تغییرات اساسی در وضعیت صدابرداری در سالنها دشوار است، بنابراین لازم است که از همان ابتدای تجهیز سالن همایش، درباره خصوصیات صدابرداری، بلندگوها، میکروفونها و حتی آکوستیک سالن تصمیماتی گرفته شود.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/25-min.jpg

 

بیشتر بخوانید " استانداردهای سالن های همایش را بهتر بشناسیم "

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/26-min.jpg

 

احساسی که یک فضا به فرد منتقل می کند در واقع بر ذهن و رفتار آن فرد بسیار تاثیرگذار می باشد.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/27-min.jpg

 

پس صدا بخشی از مهم ترین قسمت های تجهیز سالن همایش به حساب می آید که باید به آن توجه کرد.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/28-min.jpg

البته توجه به این موضوع که میزان صدا در سالن همایش نباید باعث مزاحمت افراد شود، بسیار حائز اهمیت است.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/29-min.jpg

 

تمامی سیستم های مربوط به صدا باید به درستی و در محل مورد نظر خود قرار گیرند.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/30-min.jpg

 

تاثیر تصویر در سالن همایش

از دیگر موارد مهم در تجهیز کردن سالن همایش می توان به موضوع تصویر و ویدئو اشاره نمود.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/31-min.jpg

 

داشتن یک تصویر واضح، محتوای روی پرده، مکان دقیق قرار گیری ویدئو پروژکتور، خطوط دید و ... همه و همه از عواملی هستند که برای تجهیز سالن همایش باید به آن ها توجه کرد.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/32-min.jpg

 

داشتن یک تصویر با کیفیت از معیارهای اصلی طراحی سالن همایش می باشد.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/33-min.JPG

 

در این مطلب نکاتی که باعث افزایش بازده و تاثیر کامل بر روی مخاطبان یک همایش می شود را بیان خواهیم کرد.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/34-min.JPG

 

تست صدا در سالن همایش

داشتن یک صدای واضح اولین مرحله از یک رویداد موفق می باشد.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/35-min.JPG

 

در مرحله اول مطمئن شوید که سیستم های صدا روشن باشد و همین طور توزیع صدا در تمامی فضای سالن به طور یکنواخت منتشر شود.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/36-min.JPG

 

برای این کار بهتر است در هر گوشه از سالن یک بلندگو قرار دهید که باعث می شود پیام ها به طور صحیح و با تاثیر زیاد به مخاطبان منتقل شود.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/37-min.JPG

 

بیشتر بخوانید " ویژگی های یک میز کنفرانس مدرن چیست؟جایگاه میز کنفرانس مدرن در مبلمان اداری کجاست؟ "

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/38-min.JPG

 

نورپردازی در سالن همایش

نورپردازی سالن همایش باید همواره در جهت تأمین نور کافی برای سالن ها بوده تا بتوانیم  از آن بازدهی خوبی را انتظار داشته باشیم.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/39-min.JPG

 

نورپردازی و روشنایی مناسب سالن همایش و کنفرانس یکی از روش های اثر گذار در جهت بهروه ­وری و عملکرد خوب جلسات است که بایستی بسیار مورد توجه قرار گیرد.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/40-min.JPG

 

 نور پردازی مناسب می تواند در کارایی و خلاقیت اعضای حاضر در سالن آمفی تئاتر بسیار تاثیرگذار واقع شود.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/41-min.JPG

 

نورپردازی بیان کننده چگونگی توزیع نور در سطح یک اتاق، محل کار، عناصر و اجزای معماری و محوطه می باشد. نورپردازی می تواند بسیار جالب توجه بوده و به عنوان یک بخش مهم از یک مجموعه در نظر جلوه کند.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/42-min.JPG

 

نورپردازی مفید یعنی استقرار نور در جایی که لازم است و حذف نور در جایی که به آن نیاز نیست.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/43-min.JPG

 

بدیهی است طراحی نورپردازی تنها شامل جانمایی تجهیزات و وسایل موجود و قراردادن لامپ ها در فضای معماری نیست بلکه آنچه مهم است برنامه ریزی و طراحی الگوی صحیح نورپردازی است.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/44-min.JPG

 

تحقیقات نشان می دهد که روشنایی مناسب می تواند از خستگی و خواب آلودگی در اعضای حاضر بکاهد.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/45-min.JPG

 

در یک تحقیق که از سوی پژوهشگران دانشگاه تورنتو انجام گرفت به این نتیجه منتج شد که انسان تحت تاثیر نور بسیار شدید، تمایل به ابراز احساسات را به صورت اغراق آمیز دارد پس تنظیم و توزیع یکنواخت نور در سالن همایش می تواند باعث تعامل و ارتباط بسیار عالی باشد.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/46-min.JPG

 

انتخاب ارتفاع مناسب صحنه

برای راحتی و دید مخاطبین، ارتفاع دقیق صحنه را در نظر داشته باشید.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/47-min.JPG

 

به طور تقریبی برای 200 نفر مخاطب در یک مراسم، ارتفاع مناسب صحنه حدود یک و نیم پایی از زمین در نظر گرفته می شود.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/48-min.JPG

 

بیشتر بخوانید " اصول نورپردازی در اتاق کنفرانس، نورپردازی چه تاثیری در طراحی داخلی اتاق کنفرانس دارد؟ "

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/49-min.JPG

 

ارتفاع صحنه می تواند به 5 فوت برسد که این موضوع بستگی به تعداد نفرات و ابعاد سالن همایش شما دارد.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/50-min.JPG

 

انتخاب بلندگوهای مناسب

حتما قبل از تجهیز سالن خود از سخنرانان در مورد چگونگی اجرا و راحتی آن ها سوال فرمایید و میکروفن را بر اساس بلندگوهایی که داخل سالن نصب شده است انتخاب کنید.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/51-min.JPG

 

بهتر است که برای همه افراد با شرایط مختلف سالن را تجهیز کنید بدین معنا که گاهی لازم است برای تاثیرگذاری وارتباط بیشتر با مردم از بلندگوهایی استفاده کنید که مایل به حرکت در اطراف صحنه می باشند.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/52-min.JPG

 

بخش های مختلف سالن همایش

در یک سالن همایش بخش های متعددی وجود دارد که هر بخش باید با توجه به کاربردی که دارد،  طراحی و چیدمان شود.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/53-min.JPG

 

سالن اصلی همایش

سالن اصلی محل برگزاری مراسم ها و سخنرانی های مختلف می باشد و مهم ترین بخش یک سالن کنفرانس به حساب می آید.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/54-min.JPG

 

طراحی و دکوراسیون آن با توجه به ابعاد، کاربرد و ظرفیت سالن می تواند متفاوت باشد.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/55-min.JPG

 

اتاق کنترل سالن همایش

این اتاق محل نصب تمام تجهیزات مربوط به سیستم های صوتی و تصویری و نورپردازی می باشد که برای کنترل و مدیریت این سیستم ها داشتن چنین فضایی در سالن همایش لازم و ضروری است.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/56-min.JPG

 

اتاق کنترل معمولا در بخش پشتی سالن ها و در ارتفاعی که بتوان به فضای سالن به طور کامل تسلط داشت، قرار می گیرد.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/57-min.JPG

 

لابی سالن همایش

به طور معمول فضایی برای انتظار حضار قبل از شروع مراسم و زمانی برای استراحت بین مراسم ها در نظر گرفته می شود.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/58-min.JPG

 

بیشتر بخوانید " راهنمای خرید اینترنتی میز کنفرانس،چگونه از یک سایت فروشگاهی میز کنفرانس خوب از اینترنت  انتخاب کنیم؟ "

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/59-min.JPG

 

طراحی و گنجایش این فضا باید متناسب با تعداد نفراتی که در سالن اصلی حضور می یابند، باشد.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/60-min.JPG

 

در لابی سالن همایش معمولا فروشگاه و کافی شاپ برای حضار در نظر گرفته می شود.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/61-min.JPG

 

اتاق گریم و تعویض لباس

اتاق گریم و تعویض لباس همان طور که از اسمش مشخص است برای سالن های تئاتر و کنسرت تعبیه می شود.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/62-min.JPG

 

ورودی و خروجی سالن همایش

ابتداییترین نقطه ورود به سالن همایش ورودی‌‌ هاست.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/63-min.JPG

 

 بنابراین از اهمیت ویژهای برخوردار میباشد. در این بخش از طراحی سالن همایش تنها به ذکر نکاتی کوتاه درباره ورودی و خروجی سالن بسنده میکنیم.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/64-min.JPG

 

  • ‌‌ با هدف جلوگیری از تجمع بیش از حد افراد، چند ورودی و خروجی برای سالن در نظر بگیرید.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/65-min.JPG

 

  • ورودی و خروجی سالن کنفرانس باید برای حضار داخل سالن، قابل رویت باشد.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/66.jpg

 

  • حتیالامکان از ورودی و خروجی جداگانه برای سالن کنفرانس استفاده کنید.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/67-min.JPG

 

  • حداقل عرض دربهای ورودی سالن باید با نصف مجموع دربهای خروجی برابر باشد.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/68-min.JPG

 

  • عرض لازم برای دربهای سالن به ازای هر ۱۰۰ نفر، حدود ۸۵ سانتیمتر است.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/69-min.JPG

 

  • محل ورودی سالن را طوری در نظر بگیرید که بتوانید در زمان تجمع بیش از افراد یا وقوع حوادث غیر مترقبه، به عنوان خروجی اضطراری از آن ها استفاده کنید.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/70-min.JPG

 

فضای استراحت در سالن کنفرانس و همایش

این بخش عموما در سالن هایی تعبیه می شود که نفرات بین اجراها یا سخنرانی ها نیازمند استراحت یا ریلکس نمودن هستند.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/71-min.JPG

 

سرویس بهداشتی

در مورد فضاهای خدماتی که در سالن انتظار قرار دارد تنها به ذکر یک نکته بسنده میکنیم که سرویسهای بهداشتی باید به راحتی در دسترس باشند و در عین حال نباید در معرض دید باشند.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/72-min.JPG

 

بیشتر بخوانید " راهنمای خرید انواع صندلی اداری/ بخش دو؛ صندلی کنفرانس "

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/73-min.JPG

 

مراحل و نکات مهم در طراحی سالن همایش

برای یک طراحی مدرن و کلاسیک علاوه بر داشتن اطلاعاتی که در قبل گفتیم، نیازمند تجربه بالا و دانش علمی و عملی می باشید.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/74-min.JPG

 

مشاوره اولین گام طراحی

گام نخست در طراحی و دکوراسیون سالن همایش، مشورت با کارفرما می باشد.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/75-min.JPG

 

در این مرحله باید کاربری سالن، توقعات کارفرما از سالن و امکانات مورد نیاز کارفرما سنجیده و مد نظر قرار گرفته شود.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/76-min.JPG

 

برای این مرحله بازدید از محل و فضا توسط مشاوران و متخصصان این امر ضروری و لازم است.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/77-min.JPG

 

در این مرحله برآوردهای اولیه از لحاظ الکتریکال و معماری انجام می شود و این برآوردها در قالب طرح های پیشنهادی به کارفرما  جهت کارهای مقدماتی برای سالن همایش، ارائه می شود.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/78-min.JPG

 

طرح های الکتریکال سالن

همگام با طراحی و معماری سالن همایش نیاز است که طرح های الکتریکال نیز تهیه گردد.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/79-min.JPG


این طرح ها شامل تهیه نقشه ها و اطلاعات پیرامون سیستم های صوت، تصویر و نورپردازی سالن خواهد بود.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/80-min.JPG

 

 در این طرحها تمامی تجهیزاتی که قرار است در سالن استفاده گردند لیست شده و اطلاعات تخصصی آنها موجود است.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/81-min.JPG

 

تمامی این اطلاعات دسته بندی شده و به صورت آلبوم به کارفرما ارائه می شود.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/82-min.JPG

 

از این گام به عنوان فاز یک طراحی نیز یاد می شود.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/83-min.JPG

 

دومین گام برای طراحی سالن همایش

پس از اینکه کارفرما طرح های اولیه را تایید کرد؛ نوبت به تهیه نقشه های سالن می رسد.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/84-min.JPG

 

طراحی این بخش بر عهده تیم های معماری خواهد بود که طراحی پلان، مقاطع طولی-عرضی و چیدمان فضا جزء این بخش می باشد.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/85-min.JPG

 

بیشتر بخوانید " ست میز مدیریت و کنفرانس، آنچه که مدیران ارشد از مبلمان اداری میخواهند "

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/86-min.JPG

 

سومین گام برای طراحی سالن همایش

این مرحله که به فاز دو طراحی معروف است، مربوط به نقشه های معماری و دکوراسیون داخلی با جزئیات کامل در مورد متریال مصرفی می باشد.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/87-min.JPG

 

در این مرحله  تصاویر رندرهای نهایی هم تهیه و به کارفرما ارائه می شود که این تصاویر اتمام شده سالن همایش را به طور کامل نشان می دهند.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/88-min.JPG

 

در این مرحله تجربه تیم های اجرایی بسیار حائز اهمیت می باشد زیرا هماهنگی طرح ها و رنگ ها در این بخش صورت می گیرد.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/89-min.JPG

 

طراحی سه بعدی سالن همایش

در طراحی سالن همایش و طراحی سالن کنفرانس ارائه تصاویر سه بعدی که وضعیت سالن پس از اجرا را شبیه سازی می کنند در ایجاد درک دو طرفه بین طراح و کارفرما بسیار مهم است.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/90-min.JPG

 

این طرح ها عمدتا در چند آلترناتیو از نظر طرح و رنگ و زاویه نگاه به فضا ارائه می شوند تا دست کارفرما برای انتخاب بین آنها و یا اعمال تغییرات باز باشد.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/91-min.JPG

 

طرح ها بارها در طی روند طراحی دچار تغییرات می شوند تا به طرح نهایی برسند.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/92-min.JPG

 

طرح هایی که در این بخش ارائه می شوند از لحاظ متریال مصرفی از پوشش کف و دیوارها گرفته تا صندلی ها و حتی درب های سالن با طرح های پیشنهادی تصویب شده در بخش پیشین منطبق است.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/93-min.JPG

 

چیدمان سالن همایش

همان گونه که در قبل گفتیم برای طراحی یک سالن، موارد زیادی را باید در نظر گرفت ولی از مهم ترین مسائلی که قبل از طراحی باید به آن توجه کرد موضوع کاربرد و کارکرد مورد نیاز از فضا می باشد.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/94-min.JPG

 

پس در اولین مرحله باید مشخص شود که در فضای مورد نیاز چه برنامه هایی قرار است اجرا شود و همین طور با توجه به اجرای برنامه چگونه مخاطبینی در سالن حضور می یابند.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/95-min.JPG

 

داشتن چیدمانی که بتواند حس نزدیکی و صمیمیت را بین مخاطبین تقویت کند، امری الزامی در سالن های تئاتر و سالن های هنری می باشد.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/96-min.JPG

 

به همین علت در طراحی چنین سالن هایی چیدمان صندلی ها به گونه ای انجام می شود که حضار به سن نزدیک باشند.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/97-min.JPG

 

معمولا سالن هایی که مناسب با ابعاد و فضا چیدمان شوند و صدا را متناسب با فضا پخش کنند، قطعا موفق تر خواهند بود زیرا باعث نهایت استفاده حضار از رویداد و یا اجرا خواهند شد.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/98-min.JPG

 

در مورد سالن های همایش باید گفت که این سالن ها باید حالت کلی تر و چند منظوره داشته باشند و می توان از چیدمان متحد در وسط یا قاره ای استفاده کرد.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/99-min.JPG

 

سالن های کنفرانس باید به صورت تخصصی تر و رسمی تر طراحی و چیدمان شوند زیرا جلسات و تصمیم گیری های مهم به طور معمول در آنجا انجام می شوند.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/100-min.JPG

 

بیشتر بخوانید " بایدها و نبایدها در طراحی اتاق کنفرانس، مواردیکه طراحان حرفه ای مبلمان اداری به شما میگویند "

سالن های کنفرانس به نسبت سالن های دیگر معمولا باید کوچک تر و ظرفیت کمتری داشته باشند زیرا در این گونه تجمعات معمولا تعداد کمی از افراد حضور می یابند.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/101-min.JPG

 

در چیدمان سالن باید زاویه دید افقی و عمودی حضار مد نظر قرار گیرد.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/102-min.JPG

 

در مورد موضوع بالا در طراحی سالن همایش، آمفی تئاتر و کنسرت، عموما از طریق گرادیان بندی برای ایجاد اختلاف سطح بین ردیف صندلی ها محقق می گردد.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/103-min.JPG

 

 اختلاف ارتفاع مطلوب گرادیانها از هم حدود ۱۰ سانت است که در سالنهای تئاتر و سینما می تواند بیشتر باشد.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/104-min.JPG

 

همچنین عرض هر گرادیان به اندازه ۱۲۰ سانت مطلوب است.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/105-min.JPG

 

در سالن های کنفرانس عمدتاٌ گرادیان بندی ضرورتی ندارد مگر این که سالن خیلی بزرگ باشد و یا نیاز به اختلاف سطح بین حضار و هیئات رییسه داشته باشد.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/106-min.JPG

 

سن سالن همایش

بخش دیگری که از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد، سن سالن همایش است که با توجه به کاربری و ابعاد سالن مشخص می گردد.

زیرا ممکن است سالن آمفی تئاتری با سن بسیار بزرگ و یا سالن کنفرانسی بدون سن طراحی شود.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/107-min.JPG

 

سن باید به گونه ای جانمایی و ساخته شود که از تمام سالن بدون مانع مستقیما قابل دید باشد.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/108-min.JPG

 

آکوستیک کردن سالن همایش

امروزه در نظر گرفتن موضوع آکوستیک سالن امری ضروری و لازم است و طرح های معماری و الکتریکال باید با ملاحظات آکوستیکی همراه باشند تا فضا از لحاظ صوتی آکوستیک باشد.

این امر از طریق به کار بردن طرح ها و متریال خاص توام با استفاده از تجهیزات مناسب ممکن خواهد بود.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/109-min.JPG

 

در نهایت چیزی که در فضا اجرا خواهد شد کاملا با نقشه الکتریکال آن تطابق خواهد داشت.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/110-min.JPG

 

طراحی فراتر از چهارچوب بنا

اهمیت این فضاها به عنوان نمادی از ماهیت فرهنگی یک شهر، منطقه و حتی کشور با توجه به سرمایه گذاری عظیم دولت ها ، سازمانها و بخش خصوصی در جای جای جهان بر روی معماری و طراحی اماکنی همچون سالن های همایش، آمفی تئاتر و کنسرت، مشخص است.

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/111-min.JPG

 

در این راستا بهره گیری از تلفیق دانش و تجهیزات روز، هنر و تجارب گذشته، نتایج بی نظیر خواهد داشت.

 فرد از بدو ورود به این دست بناها به عنوان مجری یا میهمان حس ورود به فضایی دارای روح و شخصیت را خواهد داشت.

 امری که تاثیر بسزایی در بهبود تجربه اشخاص از گردهمایی ها و اجراها خواهد داشت

بیشتر بخوانید " خرید میز کنفرانس، اهمیت یک خرید خوب برای اتاق کنفرانس اداری شما "

 

https://management.demo.portal.ir/uploads/asal/article%2041/112-min.JPG

 

سخن آخر

مواردی که گفته شد تنها بخشی از مواردی است که باید در زمان تجهیز کردن سالن همایش و کنفرانس رعایت کرد.

با رعایت این نکات قطعا هم مخاطبین و هم سخنرانان در طول رویداد نه تنها هیچ مشکلی نخواهند داشت بلکه نهایت رضایت و لذت را خواهند داشت.

مبلمان اداری آدینا با سابقه بلند خود در طراحی و تجهیز کامل انواع سالن های همایش، اتاقهای کنفرانس بزرگ، سینما و تئاتر، توانسته است در مسیر خواستههای مشتریان در راستای ایجاد فضایی موثر حرکت کند.

شرکت آدینا طراحان مدرن خود را موظف می دانند که با اقلیم و عناصر فرهنگی منطقه پروژه، آشنایی داشته باشند تا بتوانند با در نظر گرفتن این موارد اقدام به طراحی نموده و طرحی از هر نظر متناسب ارائه نمایند  لذا معماران در زمان طراحی سالن کنفرانس، همایش و سعی می نمایند المانهایی برگرفته از ویژگیهای معماری، تاریخی و فرهنگی منطقه را دخیل نمایند.

شرکت آدینا تنها "شرکت مبلمان اداری در غرب تهران" می باشد که کار طراحی و دکوراسیون داخلی سالن همایش شما را به صورت تخصصی و سفارشی برای شما مشتریان عزیز انجام می دهد.

 

لطفا نظرات خود را با ما درمیان بگذارید...

برای طراحی با کارشناسان مبلمان اداری آدینا تماس بگیرید.

                                                              آدینا پاسخی شایسته به سلیقه شما

لطفا با کارشناسان ما در بخش فروش با شماره های زیر در ارتباط باشید...

   02144620089                  02144620087                02144620086               09384993620 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی